artikel

Hé installateur! Een beetje aardiger mag best!

Installatiebranche

Doe het volgende testje eens. Vraag een vriend of je vrouw om met een onbekend nummer naar je bedrijf te bellen. Vraag dan na dit gesprek hoe ze dit ervaren hebben.

Hé installateur! Een beetje aardiger mag best!

Ik denk dat ik het wel weet. Wanneer ik een installatiebedrijf bel, krijg ik meestal het gevoel dat ik minimaal stoor tijdens een kabinetsformatie. Kortaf, ongeïnteresseerd, onvriendelijk en soms zelfs onbeschoft.

Hinderlijke onderbreking

Ik heb eens nagevraagd wat jouw collega’s van telefoontjes vinden. Een werkvoorbereider gaf aan dat hij het een hinderlijke onderbreking van zijn werk vond. En dit terwijl we er juist alles aan doen om goed vindbaar te zijn op internet, om te zorgen dat de potentiele klant ons belt!

7 seconden

Uit onderzoek blijkt dat de klant in de eerste 7 seconden van het gesprek zijn mening over je bedrijf vormt. Dus stel je voor hoeveel handel je kunt verliezen.

Tips

Een aantal belangrijke tips voor het opnemen van je telefoon:

Doorsturen

Vergeet dit artikel niet door te sturen naar je collega’s. Die kunnen wel wat tips gebruiken. Geloof me maar… Zorg dat je bewust bent van hoe het bij jouw bedrijf gaat en voorkom het verlies van klanten.

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels