nieuws

Groothandel ontwikkelt facturatie-app

digitalisering

Groothandel Wasco heeft voor zijn klanten een facturatie-app ontwikkeld. Met deze tool kan de installateur op locatie een gedetailleerde factuur of digitale werkbon maken. De klant kan vervolgens afrekenen met pinpas of creditcard.

Groothandel ontwikkelt facturatie-app

Economisch gaat het weer de goede kant op en juist daar wringt de schoen bij de zelfstandig ondernemer, zegt Herold van den Belt, algemeen directeur van Wasco. Veel werk betekent meer omzet, maar ook meer administratie.

Facturen in de avonduren

Facturen maken en betalingen innen doet de installateur meestal thuis in de avonduren, meent Wasco. Als er al budget is voor een nieuwe medewerker, dan neemt de installateur liever een monteur aan die extra omzet binnen brengt dan een administratief medewerker.

Tijdbesparende app

Samen met het bedrijf Point2Pay ontwikkelde Wasco een app die de installateur werk uit handen kan nemen. “Binnen twee minuten heeft de installateur op locatie een gespecificeerde factuur gemaakt. Het factuurbedrag staat met een pinpasbetaling binnen een dag op zijn bankrekening.”

Digitale werkbon

Na het verrichten van de werkzaamheden, klikt de monteur in de app op de geleverde producten. Zo stelt hij een digitale werkbon samen. Met de consument checkt de monteur of alle geleverde producten aangeklikt zijn.

Kassabon en factuur

Met een klik wordt het te betalen bedrag automatisch naar een betaalterminal gestuurd en kan de klant met pin- of creditcard afrekenen. Na de betaling genereert de app automatisch een kassabon en een gespecificeerde factuur die voldoet aan alle wettelijke eisen.

Productendatabase

De app is standaard gevuld met Wasco’s bestverkochte producten, maar de installateur kan zelf de productdatabase aanvullen. Dat kan ook met producten afgenomen bij andere leveranciers.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels